Нам особенно важно смеяться над собой. Мы не можем слишком серьезно относиться к работе Господа, но мы можем относиться слишком серьезно. И юмор при правильном использовании может стать отличным инструментом общения. Это уже давно признано одним из лучших способов построения отношений между аудиторией и аудиторией. Он разрушает барьеры, строит доверие и создает атмосферу реакции. Херб Гарднер сказал: «Как только вы застанете людей смеяться, они слушают, и вы можете сказать им почти все».
It’s especially important for us to laugh at ourselves. We can’t take the Lord’s work too seriously, but we can take ourselves too seriously. And humor, when used correctly, can be a great tool in communicating. It has long been recognized as one of the best ways to build speaker - audience rapport. It breaks down barriers, builds trust, and creates an atmosphere of response. Herb Gardner said, “Once you get people laughing, they are listening and you can tell them almost anything.”
(Paul W. Powell | A Funny Thing Happened On the Way to Retirement)